Søndag 10. mai inviterte Torridal kirke til jazzmesse med Rabbersvigen Jazzforsamling og mannskoret Gaasehud. Et tema litt utenom den vanlige liturigen, men like fullt en meningsfull messe.
Hilde Gunn Sletten ledet messen i en stappfull Torridal kirke
«Kjære alle sammen, det er en stor glede å ønske velkommen til kveldens jazzmesse, der vi har fått storfint besøk av Rabbersvigen Jazzforsamling. De har kommet helt fra Randesund og skal jazze med oss i kveld. Og med seg har de fått oss i mannskoret Gaasehud, som jo er sprunget ut av Torridal i sin tid.
Tema for kvelden er takknemlighet over Guds skaperverk, og at vi skal få glede oss over disse maidagene, og samtidig at vi skal få legge våre bønner og uro for naturen fram for Gud i løpet av kvelden.»
Rabbersvigen Jazzforsamling består av Oddvar Høgetveit (piano), Harald Knudsen (trompet), Jarle Håland, (banjo/gitar), Frank Iglebæk (trombone), Reidar Tornli (klarinett), Jarle Trondal (trommer), Harald Tønnessen (tuba)
Rabbersvigen åpnet det musikalske og så vekslet det mellom Jazzforsamlingen og mannskoret




